joi, 6 martie 2008

Curatenie de inbox (3)

Ma intreaba lumea (pe mail sau in comments) cum de am pastrat mesaje asa vechi, din 2003. Pai, unde si cum este cel mai simplu sa iti pastrezi corespondenta de calatorie, daca nu chiar pe mail, on-line? De obicei mesajele scrise la un anumit moment, "la cald", contin nu doar detalii interesante care se estompeaza in timp, se uita, dar pastreaza si tonul specific emotilor de atunci... Cautand, cautand, am gasit inca un schimb de mesaje, de aceasta data legat de voiajul unei amice care descoperea Londra. Promit sa inchei ciclul de "mesagerie" prin impresiile transmise catre casa in iarna abia trecuta [daca am vazut ghiocei este sigur ca a venit primavara, desi inca nu am vazut magnoliile]. Detalii, povesti si poze din seria Round, round the World urmeaza... candva :)
12 august 2003
Draga Ovidiu,
daca ai stii ce bucuroasa sunt sa-ti raspund la mesaj!!!!!!
[…]
Aici e foarte vara, dar de maine se pare ca se va raci... specific pentru Olanda... multe ploi si vreme urata... Oricum nu ma deranjeaza foarte mult pentru ca am mult de lucru zilele acestea! […] Mie mi-e tare dor sa fac baie in mare, dar nu as renunta nici la un frumos lac de munte.
As vrea sa scriu in ziar cateva impresii despre vizita facuta in Anglia si mi-ar prinde bine cateva sugestii. Vreau ceva dinamic, nu o descriere a orasului....
Ma intorc in tara mai repede, pe la sfarsitul lunii, asa ca poate ne vedem pe acolo...
Astept vesti de la tine!
Cu drag, Mihaela
--- Ovidiu wrote:
> draga Mihaela,
> sincer nu am gasit atunci harti si pliante gratuite, poate si pentru ca eram pe fuga avand la dispozitie o jumatate de zi si dorind sa vad cat mai multe,
> muzeul fiind abia la inceput. si doar British museum mi-a intrat in traseu...

From: "mihaela
Subject: Re: mesaj 8
To: "Ovidiu“
8 august 2003
Draga Ovidiu,
In muzeele londoneze puteai lua gratis harta si alte hartii cu informatii, iar daca vroiai mai mult puteai cumpara brosuri.... Cel putin asa e acum.
[ … ]
Numai bine si drum bun in Ungaria!
Pe curand!Mihaela
--- Ovidiu wrote:
> Draga Mihaela,
> imi trezesti amintiri placute. am fost si eu la Londra chiar anul trecut pe vremea asta... de fapt putin mai devreme, la inceput de iulie.
> am dormit doua nopti la Cambridge iar in Londra am fost doar turist, in prima seara am tranzitat-o doar, mai mult pe dedesupt, venind de la Dover si mergand spre orasul universitate.
> a doua zi, dupa pranz, am primit botezul ploii englezesti chiar in apropiere de British Museum (de fapt intre University College of London si muzeu), am vazut si muzeul, pe fuga, am ajuns apoi la Parlament, trecand prin zona centrala, apoi am vazut biserica regala de care spui tu (doar exterior), apoi Victoria Cathedral (interior; este catedrala catolica, in mijlocul unui oras anglican; poti urca in turn sa vezi orasul), mi-am cumparat si de mancare prin zona, a fost fain. Nu stiu daca cunosti un amanut care te-ar ajuta sa gasesti mai multe lucruri in comun cu Franta: in parcul de langa Parlament (in partea opusa ceasului, care este la bulevard), vei gasi copia in bronz a vestitului grup statuar a lui Rodin "Burghezii din Calais";
> originalul se afla in fata primariei celei noi din Calais (cum iesi din gara imediat in dreapta, in fata parcului cu muzeul german cu razboiul...). daca nu stii povestea statuii si a evenimentului comemorat de aceasta, du-te la Calais, trenul nu este scump...
> nu am ajuns la Buckingham si la London Bridge, doar la Tower Bridge am fost, in cea de-a treia zi, dimineata, cand am cautat gara sa merg spre Dover, de unde am plecat spre Franta. nu am avut timp (asa imi calculasem) sa vad turnul Londrei inauntru si nici chiar in fata lui, unde sunt garzile, nu am fost... doar dintr-o laterala l-am vazut, am facut ceva poze (aveam o gramada de bagaje), cum iesi de la metrou...
>
> ca vorbeai de muzee ca sunt gratis (sunt cateva la care platesti!), incearca sa faci diferenta: daca in Franta platesti ceva, ai gratuitati sau reduceri la intrare si obtii brosuri gratuite (in primul rand schema muzeului, harta!), la Londra intri gratis, si orice hartie, chiar un petic cu insemnele muzeului, costa o avere... eu parca prefer primul sistem! Mai ales ca mai folosesc si legitimatia de presa cu care intru, uneori, gratuit la muzee, chiar daca se plateste...
> mesajul tau imi face sa imi schimb putin planurile pentru anul viitor.... eu ma gandeam la sudul Italiei si Greciei, dar parca as mai da o fuga la Londra...
> apropo, daca mai ajungi pe acolo, nu scapa o vizita la Cambridge... la doar o ora de mers cu trenul, din gara King Cross (parca), aflata in nordul orasului, langa Padington (parca).... se merita o vizita in orasul universitate. mai ales daca ai vazut deja Leuven, orasul universitate din Belgia. > nu stiu cum o fi la Oxford, dar poate imi povestesti tu... [update 2008: am ajuns in ianuarie 2007]
> legat de soare, ca tot vorbeai de el... cred ca vara-ta poate sa iti spuna mai multe, avand in vedere ca nu a venit bine din Grecia si a fugit in Sicilia, Italia... sa tot muncesti asa mult cum o face ea, daca viziteaza asa zone faine...
> eu voi pleca doar in Ungaria, sambata sau duminica, pe banii mei, pentru a sta o saptamana la o conferinta, la Miskolc, ceva simpatic... iti voi povesti la intoarcere...
> pe curand, Ovidiu
From: "mihaela" m____@yahoo.com
Subject: Re: mesaj 7bis
5 august 2003
> Draga Ovidiu,
> Acum doua saptamani mi-am luat o mini-vacanta si am fost la Londra, un oras foarte modern si cosmopolit. Am remarcat acelasi lucru ca in Franta: plin de arabi, indieni, negrii…
> dar muzeele sunt la superlativ si un lucru deloc de neglijat: sunt gratuite de aproape 2 ani. Cel mai mult mi-a placut British Museum, unde gasesti tot ce au luat britanicii din fostele colonii si de unde au mai putut…
>
> De mica am vrut sa vizitez acest oras si acum sunt incantata cum atata istorie poate sa fie cuprinsa pe un teritoriu atat de mic. Am explorat zona de la Buckingham Palace, Westminster Abbey (lacas de venerare si de odihna vesnica pentru regi si oameni de seama) si Houses of Parliament pana la Tower Bridge (unul din cele mai faimoase poduri din lume) si Tower of London (unde se gasesc bijuteriile Coroanei Britanice si unde poti vedea garzile la datorie, continuand o traditie de secole).
> Ce mai e nou sub soare? Pe curand!
> Mihaela

Niciun comentariu: